maandag 3 november 2008

Eerste dag op Intel en creche

Vandaag was het zover: de eerste werkdag voor Marian op Amerikaanse bodem, en de eerste dag voor de kindjes op de Amerikaanse kribbe.

Vanmorgen moest Marian al om 7h30 op Intel zijn. Daar begon ze in de voormiddag een “NEO class”. Op Intel wordt blijkbaar voor alles een acroniem gebruikt, en “NEO” staat voor New Employee Orientation. Tijdens deze orientatie werd ons duidelijk gemaakt hoe trots we mogen zijn om bij Intel te werken en hoe geweldig Intel wel niet is. Je kan het dus gerust beschouwen als een eerste brainwashing. Enkele slagzinnen uit de gegeven presentaties om dit te illustreren:
* We turn sand into gold.
* Intel inspires the innovations of tomorrow.
* We can spark ingenuity.
* … makes the world a better place!
Achteraf waren we natuurlijk volledig bekeerd en trots dat we hier nu werken. Het is toch geweldig dat Intel 300 miljoen processors per jaar maakt en dat zo 90% van ‘s werelds computers op Intel processoren draaien… Op deze NEO class kon tenslotte een vriendelijk, bijna vaderlijk, praatje van onze CEO Paul Otellini niet ontbreken…

Na de lunch (vandaag nog gratis, vanaf morgen niet meer), kon ik dan naar mijn eigen afdeling. Daar werd me een cubical toegwezen. Ik zit vanaf nu dagelijks in JF3 (het gebouw) - 2 (het verdiep), pole C6 (een soort x-y-coordinaat over alle cubicals). Na een praatje met mijn collega’s en een bezoekje aan het labo, zat mijn dag er al op. Ik kon zonder laptop (die ik pas morgen krijg) niet veel meer doen. Een praatje met mijn vrouwelijke collega Helen in de cubical naast me leerde me nog wel wat interessante “benefits” :
* gratis vers fruit elke dag
* gratis drankjes
* gratis fitness in ons gebouw (ben hem gaan bezoeken, ziet er goed uit, met dagelijks step, yoga, pillates, … lessen)
* kortingen bij allerlei winkels, restauranten,… in de buurt met mijn Intel-badge

De kindjes gingen vandaag voor het eerste naar de kribbe, meer bepaald het “KinderCare Learning Center”. Marie zit hier bij de “twos” en Emma bij de “infants”.
Dit is hoe Maries klas wordt omschreven:
Math and science skills developed with hands-on experiences
Thematic units that encourage curiosity, self-direction and confidence
Daily language experiences that support literacy and language development
En die van Emma:
Age-appropriate toys, games and music to stimulate development
Nurturing, personal care that builds trust and self-esteem
Stimulating activities and group interactions that encourage your child to play and explore, generating interest and curiosity as your child grows
Een hele boterham dus… In de praktijk bleek Marie zich goed geamuseerd te hebben vandaag. Ze zei op het einde al “byebye” tegen de juffrouw. Emma leek wat minder tevreden toen we ze gingen halen. Ze had wel wat moeten wenen vandaag, maar went hopelijk ook snel aan haar nieuwe vriendjes…

En Thomas… die ging vandaag een stofzuiger, strijkplank en strijkijzer kopen, en ontfermde zich over het huishouden. Verder bereidde hij zich mentaal en fysiek voor op de mogelijks lange verkiezingsnacht van dinsdag.

3 opmerkingen:

Nico zei

Ja je hebt het best wel getroffen, die gratis drank en fruit is nog maar recent. Ik vind het alleszins geslaagd :)

Ik zit meestal in de vroege uurtjes in de gym, misschien kom ik je daar dan wel es tegen ;-)

Sophie en co zei

Dag familie Plomteux,
Toch effe reageren. We herkenden ons heel erg in jullie situatie. Begin juli vertrokken ook ik met twee kinderen richting USA, Texas. Mijn echtgenoot Filip Mees (Thomas kent hem ongetwijfeld nog van bij BASF) was hier al sinds januari. Hoe het ons hier al vergaan is kunnen jullie, als jullie willen, lezen op www.familie-mees-in-texas.blogspot.com.
Veel succes nog met jullie leven in de USA en met jullie SSN (ik wacht er al op sinds augustus).
Groetjes,
Sophie en co

FrancescoP zei

Good luck from the people renting your house in Mechelen !!!

Francesco